آموزشسی پنل

فعال کردن اکستنشن های PHP در سی پنل (Enable PHP extensions in C Panel)

اکستنشن (extension) های PHP مانند یک افزونه عمل می کنند که کاربردهای مختلفی نیز دارند. به عبارتی با کمپایل کردن کتابخانه ها، توابع کدهای PHP را در دسترس قرار می دهند. با توجه به کدنویسی مورد نیاز، انجام دستی این موضوع در مواقعی موجب طولانی شدن این فرآیند خواهد بود که با فعال کردن extension ها، این مسیر هموار خواهد شد.

اکستنشن ها (extensions) :

اکستنشن ها (extensions) همانند یک افزونه هستند که هر یک قابلیت های جداگانه دارند. اکستنشن های PHP  کتابخانه ها را کامپایل می کند که توابع خاصی را که در کد PHP شما استفاده می شود را فعال می کند. برای فعال کردن اکستنشن های PHP، به عنوان مثال، شما می خواهید با MySQL با استفاده از PHP ارتباط برقرار کنید. شما می توانید روش های خود را برای اتصال به سرور MySQL پیاده سازی کنید، درخواست ها را با استفاده از پروتکل TCP / IP انجام دهید. با این وجود این یک کار بی اهمیت نیست بلکه اگر بخواهید به صورت دستی کد بنویسید طولانی و عذاب اور خواهد بود . به علاوه، این نه تنها نیاز شماست، بلکه توسعه دهندگان دیگر نیز نیاز به انجام یک کار مشابه دارند.

فعال کردن extension های php در cPanel

از جمله extension های پرکاربرد می توان به soap و ioncube_loader و sourceguardian اشاره کرد. اگر به فعال سازی آن ها نیاز داشتید مراحل زیر را دنبال فرمایید.

ابتدا وارد سی پنل هاست خود شوید. از قسمت SOFTWARE گزینه های Select PHP Version را مشاهده می فرمایید.

 

وارد قسمت Select PHP Version شوید و از تب Extensions ، تیک کنار گزینه های مد نظر خود را بزنید تا فعال شوند. اگر Extension ها را مشاهده نکردید، قسمت Current PHP version را از حالت native خارج کنید. سپس برای شما نمایان خواهند شد.

در این صفحه اکستنشن های موجود در هر ورژن PHP نمایش داده می شود که می توانید جهت فعال و غیر فعال کردن آنها اقدام کنید.

در صورتیکه نیاز به اکستنشنی داشتید که در این بخش مشاهده نکردید, می توانید با پشتیبانی کیمیاهاست در تماس باشید.

فعال و غیر فعال کردن اکستنشن ها در php selector - کیمیا هاست

 

تنظیمات PHP در PHP Selector

با کلیک بروی دکمه Switch to PHP extensions می توانید در بخش نمایش داده شده , برخی آپشن های php را در هاست خود تغییر دهید.

تنظیمات PHP در PHP Selector - کیمیا هاست

 

پس از تغییرات در این بخش , می توانید مجدد وضعیت سایت خود را بررسی کنید.

 

تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا