ایمیلسی پنل

حذف ایمیل ها از طریق فایل منیجر سی پنل

در برخی مواقع مشاهده می شود که کاربران از حجم بالای پوشه mail که در هاست موجود است ناراضی هستند و قصد دارند محتوای آن را حذف نمایند، اما ممکن است فضای کافی روی هاست وجود نداشته باشد و کاربر نتواند از طریق webmail وارد ایمیل موردنظر شود و ایمیل ها را حذف نماید، در اینصورت کاربر می تواند از طریق File Manager ایمیل ها را حذف نماید

ارسال پیام الکترونیکی از یک دامنه به دامنه دیگر اغلب به عنوان نامه الکترونیکی یا ایمیل گفته می شود که برای این کار نیاز به ساختن ایمیل در سی پنل وبسایت وجود دارد.البته،سرویس ایمیل بسیار پیچیده تر از آن است. برای اینکه یک ایمیل از یک آدرس ایمیل به آدرس ایمیل دیگر منتقل شود که ما قصد داریم در این مقاله نحوه حذف ایمیل در سی پنل را خدمت شما بزرگواران همیشگی کیمیا هاست توضیح دهیم.

بیایید با نیاز اصلی برای ارسال پیام را شروع کنیم – فرستنده یا اغلب یک حساب ایمیل نامیده می شود. حساب‌های ایمیل به‌طور پیش‌فرض ایجاد نمی‌شوند، به این معنی که قبل از شروع ارسال ایمیل، باید آن‌ها را ایجاد کنید و البته آنها را مدیریت کنید.

به همین دلیل، سی پنل ابزارهای مناسبی را برای مدیریت آسان تمام حساب های ایمیل مرتبط با دامنه های میزبانی شده در حساب میزبانی وب شما با ما فراهم می کند. در بخش بعدی این آموزش، به طور مفصل بررسی خواهیم کرد که چگونه ویژگی “Email Accounts” در سی پنل به شما اجازه می دهد تا حساب های ایمیل خود را به طور کامل مدیریت کنید.

پیشنهاد ما : آموزش سی پنل

آموزش حذف ایمیل های دریافتی از طریق قسمت مدیریت فایل های سی پنل

جهت انجام این کار لطفا در ابتدا از طریق آموزش نحوه ورود به سی پنل وارد هاست سی پنل سایتتون بشین و از قسمت files بر روی file manager کلیک کنید تا وارد قسمت مدیریت فایل های هاستتون بشین،

خیلی خب شما الان داخل دایرکتوری home هاست سایتتون هستین و اینجا محل قرار فایل های اساسی و ساختاری هاستتون هستش، بنابراین هیچکدوم از محتویات موجود در این مسیر رو حذف نکنین یا اینکه تغییرشون ندین، چون در این صورت کل سایت شما با اختلال مواجه میشین. تموم کاری که شما باید برای حذف کردن ایمیل ها از طریق فایل منیجر سی پنل انجام بدین اینه در ابتدا از اینجا وارد دایرکتوری mail که یه آیکون ایمیل هم داره بشین،

برای انجام این کار روی آیکون mail دوبار کلیک کنید تا وارد این قسمت بشین.

ابزار های دامنه در سی پنل

خیلی خب حالا از این قسمت کمی اسکرول رو به پایین بکشین تا به اینجا برسین، داخل اینجا یه سری دایرکتوری یا فولدر رو مشاهده می کنید ک اول نام اون ها یه دات وجود داره، و نام این فولدر ها هم دقیقا مثل اکانت های ایمیلی که داخل هاستتون ساختین هستش، مثلا نام دامنه ما kimiahost.com هستش و آدرس ایمیل های ساخته شده برای این دامنه رو میتونین تو این قسمت مشاهده کنید.

حذف ایمیل در سی پنل

دسته بندی های دریافت ایمیل در سی پنل

داخل اینجا یه سری دایرکتوری وجود داره که کاربرد تمام اونا رو به شما توضیح میدیم:

  • Drafts دایرکتوری هستش که داخلش از ایمیل هایی که اون ها رو نوشتین ولی هنوز ارسالشون نکردین نگهداری میشه.
  • Junk دایرکتوری هستش که داخل اون از ایمیل های اسپم یا همون هرزنامه هایی که برای شما ارسال شدن نگهداری میشه.
  • Sent محلی هستش که داخل اون از ایمیل هایی که شما اونا رو نوشتین و برای دیگران ارسالشون کردین نگهداری میشه.
  • Trash دایرکتوری هستش که داخل اون از ایمیل ها و زباله هایی که اون ها رو طریق وب میل حذفشون کردین نگهداری میشه.
  • Cur دایرکتوری هستش که داخل اون از ایمیل هایی که در اینباکس شما هستند و شما اون ها رو خوندین و به همون حالت باقی موندن نگهداری میشه.
  • New دایرکتوری هستش که داخل اون از ایمیل هایی که در اینباکس شما هستند و شما هنوز اون ها رو نخوندین و به حالت خونده نشده باقی موندن نگهداری میشه.

حذف تمام ایمیل های داخل وب میل webmail سی پنل از طریق file manager

خیلی خب شما اول باید توجه داشته باشین که اجازه ندارین هیچکدوم از این فولدر ها رو به صورت کامل حذف کنین یا این که سطح دسترسی هاشون رو تغییر بدین، چون در این صورت قسمت ایمیل های هاست شما با اختلال جدی مواجه میشه، ما الان تصمیم داریم یکسری ایمیل رو که داخل اینباکس هاست ما هستش رو حذف کنیم، برای انجام این کار وارد پوشه cur میشیم.

همونطوری که میبینین اینجا یه سری فایل با عناوین طولانی وجود داره، این ها دقیقا همون ایمیل هایی هستن که در حال حاضر داخل اینباکس وب میل ما هستند،

حذف ایمیل در سی پنل

برا حذف تمام این فایل ها از طریق ابزار select all همشون رو انتخاب می کنیم و بعدش روشون کلیک راست می کنیم و دکمه delete رو میزنیم، قبل از انجام این کار حتما دقت کنین که مطابق تصویر فقط فایل ایمیل هاتون رو انتخاب کرده باشین و حتما دقت کنین که هیچ فایل یا فولدر دیگه ای رو از داخل این مسیر ها حذف نکنین.

و بعدش از پنجره trash بر روی دکمه confirm کلیک کنید تا ایمیل ها حذف بشن.

حذف ایمیل در سی پنل

تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا