سی پنل

آموزش بکاپ گیری از هاست در cpanel

بک اپ گرفتن و تهیه نسخه پشتیبان یکی از مهمترین بخش های مدیریت یک وب سایت میباشد که شما باید حتما آن را انجام دهید

ستون اصلی هر سایت اطلاعاتی است که در آن سایت قرار دارد و شما باید حساسیت بسیار بالایی نسبت به اطلاعات سایت خود داشته باشید. یکی از اصلی‌ترین وظایف شما در کسب‌وکارهای اینترنتی این است که از اطلاعات سایت خود به‌خوبی حفاظت کنید و بکاپ گیری از هاست در cpanel را انجام دهید.

یکی از این روش‌ها بک آپ گرفتن است و اگر از سی‌پنل استفاده می‌کنید، حتما باید بک آپ گیری از CPanel را هر چند وقت یکبار انجام دهید.

نوشته های مشابه

مهم‌ترین عنصری که در کسب‌وکار شما وجود دارد اطلاعات سایت می‌باشد و اگر برای این اطلاعات اتفاقی رخ دهد و از بین بروند کسب‌وکار شما متحمل ضرر بسیار زیادی خواهد شد و جبران این خسارت زمان بسیار زیادی خواهد برد و شما با مشکل بسیار اساسی روبه‌رو خواهید شد، بنابراین شما باید از اطلاعات سایت خود به نحو احسنت نگهداری کنید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

از ابزار های پیشرفته سی پنل بیشتر بدانید

آموزش بکاپ گیری از هاست در cpanel

برای شروع ابتدا باید با اطلاعات هاست خود وارد بخش کاربری سی پنل شوید. برای اینکار آدرس دامنه خود را به صورت زیر در مرورگر وارد نمایید.

http://www.site.com:2082

سپس نام کاربری و پسورد را وارد کنید و Enter را بزنید.

در بخش کاربری سی پنل بخش‌های متفاوتی برای کارهای متفاوت وجود داره برای بکاپ گیری از فایل‌ها و دیتابیس خود در بخش Files بر روی Backup Wizard کلیک کنید.

برای تهیه نسخه کامل از سایت خود که شامل تمامی فایل‌ها، محتویات و اطلاعات سایت شما می‌باشد در قسمت Backup/Restore بر روی گزینه Backup کلیک کنید.

حال در مرحله دوم Full or Partial Backup بر روی Full Backup کلیک نمایید.

در قسمت Backup Destination جایی را که می‌خواهید بک آپ در آن ذخیره شود را انتخاب نمایید.
در قسمت Email Address می‌توانید با واردکردن آدرس ایمیل خود در صورت اتمام عملیات بکاپ گیری به شما اطلاع داده خواهد شد. در صورتی که نمی‌خواهید این کار انجام شود گزینه Do not send email notification of backup completion را انتخاب کنید.
و در پایان روی گزینه Generate Backup کلیک نمایید تا عملیات بکاپ گیری از هاست در cpanel از فایل ها شروع شود.

فرآیند بکاپ گیری از هاست در cpanel همانطور که دیدید بسیار ساده و در کمتر از ۱ دقیقه انجام شد. چنانچه از کنترل پنل دایرکت ادمین نیز استفاده می‌کنید دقیقا مشابه همین آموزش می‌توانید از سایت خود بکاپ بگیرید.

تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا