opencart چیست؟ با اپن کارت به راحتی یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید!

ما در مطلب امروز می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که opencart چیست و چه کاربردی دارد و چه کسانی می توانند از اپن کارت استفاده کنند.

ایجاد یک فروشگاه آنلاین برای کسی که می خواهد از طریق اینترنت درآمد بیشتری کسب کند، یکی از گزینه های مطلوب می باشد و برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین ابزارهای بسیاری وجود دارد.

یکی از این ابزارها که این روزها در حال کسب محبوبیت روزافزون است، سیستم مدیریت محتوای اپ کارت می باشد.

opencart چیست؟

اپن کارت یک سیستم مدیریت محتوای تجارت الکترونیک حرفه ای و متن باز می باشد که براساس ویژگی های بسیار غنی و کاربردی و همچنین ظاهری بسیار جذاب و کاربرپسند طراحی شده که اجازه می دهد یک فروشگاه اینترنتی کامل و منحصر به فرد جهت معرفی کالا یا فروش اینترنتی کالا و محصولات ایجاد نمود و از آن برای کار و تجارت در اینترنت استفاده کرد.

این سیستم فروشگاه ساز امروزه در حال تبدیل شدن به یکی از پرطرفدار ترین سیستم های مورد استفاده در فروشگاه های آنلاین ایران و دنیا می باشد و به سبب داشتن ویژگی های خارق العاده ای همچون داشتن سئوی فوق العاده قدرتمند، ماژول ها و الگو های مختلف و کاربردی، ارتباط ساده و راحت با مدیر و کاربر، چند زبانه بودن، معماری ساختار یافته و منظم MVCL ، پشتیبانی از انواع درگاه های پرداخت محلی و جهانی و صدها  ویژگی و قابلیت دیگر که در ادامه به توضیح برخی از آن ها پرداخته شده است، به این محبوبیت و شهرت دست یافته است.

اپن کارت به دلیل توسعه در ایران و پشتیبانی از زبان فارسی، قابلیت اتصال به درگاه های پرداخت ایرانی را نیز فراهم کرده است و قابلیت اتصال به درگاه های Zarinpal.com  و Pay.ir را هم دارا می باشد.

سئو همواره یکی از مولفه های مهم در سایت ها می باشد و اپن کارت نیز با داشتن یک سئوی فوق العاده قدرتمند، باعث جذب کاربران زیادی شده است. این ویژگی می‌ تواند فروشگاه را در داشتن رتبه بهتر در موتورهای جستجو و در مورد کلمات کلیدی مربوط به محصولات و فروشگاه یاری نموده و نه تنها فروشگاه را با ایندکس نمودن صفحات و محصولات در موتورهای جستجو معروف تر و محبوب تر می‌سازد؛ باعث افزایش تعداد بازدید کنندگان و تسریع در فروش بیشتر محصولات خواهد شد.

دلایل استفاده از opencart چیست؟

  1. سئوی فوق العاده قدرتمند
  2. ماژول‎ها و الگو‎ های مختلف و کاربردی
  3. مدیریت ساده و آسان فروشگاه اینترنتی
  4. پشتیبانی از انواع درگاه ‎های پرداخت محلی و جهانی
  5. چند زبانه بودن
  6. قابلیت چند فروشگاهی بودن
  7. سیستم گزارش‌گیری قوی
  8. امکان تجارت  B2B
  9. نصب آسان و بروز رسانی رایگان
  10. مقرون‌به‌صرفه بودن
  11. امکان درج بی‌نهایت محصول
  12. امکان درج کد تخفیف و برگزاری جشنواره‌های فروش به روش مختلف

مزایا و معایب اپن کارت چیست؟

مثل هر سیستم دیگری استفاده از اپن کارت دارای مزایا و معایب خاص خود است که با بررسی و در کنار هم قرار دادن آنها باید ببینید این سیستم مناسب کار شما خواهد بود یا خیر! که در ادامه به معرفی مهم‌ترین آنها می‌پردازم.

مزایای opencart

معایب opencart

اپن کارت مناسب چه کسانی است؟

اپن کارت (opencart) برای همه آنهایی که می خواهند یک کسب و کار اینترنتی کوچک و جمع و جو راه اندازی کنند، مناسب است.

اپن کارت از لحاظ مدیریتی دارای امکانات بسیاری است و هر چیزی که برای یک فروشگاه اینترنتی نیاز دارید، در اپن کارت فراهم است و در ضمن برای کار با آن نیاز به دانش فنی خاصی هم وجود ندارد.

البته با توجه به اینکه در ایران هنوز آنطور که باید و شاید به اپن کارت توجه نشده؛ تعداد قالب‌های فارسی و افزونه‌های ترجمه شده آن خیلی کم است. بنابراین، اگر بخواهید فروشگاهی به زبان فارسی ایجاد کنید، نیاز به دانش برنامه‌نویسی یا استخدام یک توسعه‌دهنده خواهید داشت، تا قالب‌ها و افزونه‌ها را برای شما ترجمه و بهینه‌سازی کند.

سی پنل چیست؟ آموزش بخش های اصلی سی پنل

خروج از نسخه موبایل