ساب فولدر چیست ؟ تاثیر ساب فولدر بر سئو چگونه است؟

قبل از اینکه بگوییم ساب فولدر چیست؟ باید به این نکته اشاره کنیم که برای اکثر صاحبان سایت و وبمسترها همواره این سوال به وجود می آید که اگر خواستند بخش های مختلفی برای سایت‌شان ایجاد کنند، آن بخش را با ساب دامین sub domain ایجاد کنند یا ساب فولدر sub folder، و اینکه تاثیر ساب فولدر بر سئو بیشتر است یا ساب دومین؟

استفاده از هر کدام از این موارد، بسته به مدیر سایت دارد. و اینکه چه استراتژی برای سئو وب سایت در نظر گرفته است. البته باید به این نکته هم توجه کرد که قبل از طراحی سایت باید درباره تمامی موارد را در نظر گرفت.

البته ما در یک مطلب جداگانه در دانشنامه کیمیاهاست به موضوع ساب دامین و اثرات آن بر سئو پرداختیم. و در این مطلب به موضوع ساب فولدر و اثرات آن بر سئو و تفاوت آن با ساب دامین می پردازیم.

ساب دامین چیست؟ آیا ساب دامین روی سئو سایت تاثیر دارد؟

ساب فولدر چیست؟

ساب فولدر یا زیر پوشه ، آدرسی در مسیر سایت شماست و از آن مجزا نیست. ساب فولدر به فرمت URL هستند که برای سازماندهی صفحات وب استفاده می شود. زیر پوشه همیشه پس از نام دامنه با یک اسلش رو به جلو شروعمی شود. ساب فولدر یا زیر پوشه رویکرد مستقیم تری برای سازماندهی وب سایت شما هستند، و تمام صفحات وب خود را زیر چتر یک موضوع اصلی نگه می دارند.

برای مثال دامنه سایت کیمیاهاست به صورت  kimiahost.com است و دو زیر پوشه یا ساب فولدر دارد.

Kimiahost.com/blog که مربوط به دانشنامه کیمیاهاست است و

Kimiahost.com/mag که مربوط به مجله اینترنتی کیمیاهاست می باشد.

چرا باید از ساب فولدر استفاده کنیم؟

  1. دیگر نیازی ندارید تا مجددا  SSL خریداری کنید.
  2. ساب فولدر باعث ایجاد یکپارچگی برای تمامی سایت‌هایی که تحت یک دامنه میزبانی می‌شوند، می کند. در واقع همه چیز تحت یک دامنه به نظر میرسد.
  3. ایجاد ساب فولدرها در کاربران حس راحتی بهتری را ایجاد می کند. به عنوان مثال کاربراین که سایت شما را جستجو می‌کنند احساس درک مستقیم بیشتری با ساب فولدرها دارند. به عنوان مثال کاربر ارتباط بیشتری با yoursite.com/support برقرار میکند تا با  support.yoursite.com
  4. ساب فولدر ها برای بازاریابی بهتر میباشند و برای توسعه دهندگان وب یا بازاریابان اینترنتی کم تجربه بهتر می‌باشند.
  5. زیر پوشه این امکان را می دهد تا وب سایت شما متمرکز و کارآمد باشد. بهینه سازی یک وب سایت واحد توسط ساب فولدر‌های مختلف از ایجاد چندین وب سایت فرعی در ساب دامنه‌ها بسیار ساده تر است.

تفاوت ساب دامین با ساب فولدر در چیست؟

ساب دامین قبل از دامنه اصلی قرار می گیرد و به کاربران و همچنین گوگل می فهماند که محتوای قرار گرفته در این زیر دامنه، از محتوای سایت اصلی جداست. اما ساب فولدر بعد از دامنه اصلی می آید و نشان می دهد که محتوای شما با محتوای سایت اصلی تفاوتی ندارد.

چه زمانی از ساب فولدر استفاده کنیم؟

  1. اگر سایتی دارید که به طور مرتب به روز نمی شود، با قرار دادن یک محتوای جدید، موتور های جستجو را به طور منظم برای ایندکس محتوای تازه به سایت برمی گردانید.
  2. اگر سایت شما دارای PageRank ، TrustRank و Domain Authority بالا باشد ، ساب فولدر هم این رتبه بندی ها را به ارث می برد.
  3. اگر سایت شما نوپا و جدید است، توسط موتورهای جستجو سریعتر ایندکس می شوید.
  4. اگر محتوای وبلاگ شما ارتباط تنگاتنگی با سایت یا حوزه فعالیت شما دارد، در این صورت شما برند خود را تقویت می کنید.
  5. تاثیر ساب دامین و ساب فولدر روی سئو سایت

تاثیر ساب فولدر بر سئو

حال اگر بخواهیم از دید موتور های جستجو پوشه را ارزیابی کنیم، مثالا گوگل زیرپوشه را مانند یک بخش مرتبط با مسیر کنونی سایت در نظر می‌گیرد.

ساب‌فولدر جزئی از سایت اصلی شماست. حتی اگر یک سیستم جدا برای آن نصب کنید باز هم از نظر سئو تمام ساب‌فولدرها جزئی از سایت اصلی هستند.

پس اگر وبلاگ یا فروشگاه خود را در ساب‌فولدر بسازید، نیازی نیست برای سئوی آن از صفر شروع کنید. همچنین بهبود این بخش از سایت شما روی سایت اصلی هم تاثیرگذار است.

چه زمانی از ساب دامین و چه زمانی از ساب فولدر استفاده کنیم؟

توصیه ما این است زمانی از ساب دامین استفاده کنید که قصد دارید بخش جدیدی را به سایت خود اضافه کرده که ارتباط موضوعی چندانی با موضوع اصلی سایت ندارد.مثال بارزی که می‌توانیم بیاوریم خود گوگل می‌باشد موضوع اصلی سایت جستجو است ولی دارای ساب دامین های مختلفی مانند گوگل پلاس،جی میل،گوگل ترنسلیت و … است. که هیچ ارتباطی با موضوع اصلی دامنه ندارد.

توصیه ما این است زمانی از پوشه استفاده کنید که بخش مورد نظر شما دارای ارتباط موضوعی می‌باشد.برای نمونه پیشنهاد می‌شود اگر شما سایت شرکتی یا موارد مشابه ای را دارید وبلاگ را در پوشه نصب کنید،زیرا مرتبط با موضوع اصلی سایت است.

 

پارک دامنه چیست و چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟

خروج از نسخه موبایل