شیائومی و انقلابی در عرصه گوشی‌ های هوشمند تاشو

شرکت شیائومی یکی از غول های فناوری چینی، اخیرا اختراعی را به ثبت رسانده است که می توان آن را انقلابی در عرضه گوشی‌ های هوشمند تاشو عنوان کرد.

به گزارش gizmochina،  این حق ثبت اختراع برای «ماژول صفحه نمایش انعطاف پذیر» است که ویژگی برجسته آن این می باشد که تقریباً 100 درصد نسبت اندازه صفحه نمایش به بدنه را ارائه می‌دهد.

نسبت صفحه نمایش به بدنه که همان Screen-To-Body Ratio می باشد، اصطلاحی است که در خصوص گوشی‌های هوشمند بسیار متداول است.

با توجه به اینکه این روز‌ها اندازه و ابعاد صفحه نمایش گوشی‌های موبایل در حال افزایش است، همزمان این افزایش ابعاد صفحه نمایش منجر به افزایش ابعاد بدنه گوشی هم می‌شود و این یکی از مشکلات گوشی های هوشمند است.

از این رو، برای جلوگیری از بروز این مشکل شرکت های سازنده گوشی های هوشمند به ساخت صفحه نمایش‌های بدون حاشیه روی آوردند. به این صورت که، لبه‌های قاب گوشی‌ها در پنل جلویی باریک و باریک‌تر شدند و صفحه نمایش دستگاه با ثابت نگه داشتن ابعاد بدنه بزرگ‌تر شد.

این امر به تدریج منجر به افزایش نسبت صفحه نمایش به بدنه گوشی‌ها شده و سبک طراحی مدرن فعلی را در این گجت‌ها به وجود آورد.

ویژگی های گوشی‌ های هوشمند تاشو جدید شیائومی

اما شرکت شیائومی با اختراع جدید خود، سبکی نوین برای حل مشکل ابعاد گوشی و بزرگ شدن صفحه نمایش گوشی را دنبال می کند. در این فناوری، نمایشگر شامل دو منطقه یا دو ناحیه نمایشگر به همراه مکانیزم لولایی است.

در زیر تصویر منتشر شده از اختراع جدید شیائومی را مشاهده می کنید

در زیر نمایشگر دوم، دستگاه یک ماژول دوربین را در خود جای داده است و سیستم دوربین نیز همراه با مکانیسم لولا حرکت می‌کند. از طریق این حرکت، نمایشگر دوم دستگاه می‌تواند به عنوان یک نمایشگر جلو مورد استفاده قرار گیرد و حتی می‌تواند دوربین‌ها را برای عکاسی عقب نیز آماده کند.

علاوه بر این، این فناوری به گوشی‌ های هوشمند تاشو شرکت چینی اجازه می‌دهد تا همان سیستم دوربین رو به قسمت جلویی را حفظ کند. اگرچه در صورت عدم نیاز به دوربین جلویی، دستگاه می‌تواند نسبت صفحه نمایش به بدنه بالایی را بدست آورد که نزدیک به 100 درصد باشد.

البته تا کنون جزئیات بیشتری در مورد این اختراع شرکت شیائومی منتشر نشده است، و مشخص نیست که آیا این شرکت واقعاً روی چنین محصولی کار می‌کند یا فقط به عنوان یک مدل مفهومی باقی خواهد ماند.

خروج از نسخه موبایل