آیا OpenAI به دنبال ساخت ربات انسان نما است؟

به نظر می‌رسد شرکت OpenAI تیم تحقیقاتی رباتیک خود را احیا کرده و ممکن است در آینده هوش مصنوعی اختصاصی ربات‌ها را توسعه دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به نظر می‌رسد OpenAI قصد دارد در حوزه رباتیک نیز فعالیت داشته و پس از ۳ سال وقفه دوباره در زمینه تحقیقات رباتیک […]

به نظر می‌رسد شرکت OpenAI تیم تحقیقاتی رباتیک خود را احیا کرده و ممکن است در آینده هوش مصنوعی اختصاصی ربات‌ها را توسعه دهد.

به نظر می‌رسد OpenAI قصد دارد در حوزه رباتیک نیز فعالیت داشته و پس از ۳ سال وقفه دوباره در زمینه تحقیقات رباتیک فعالیت کند. خبرهایی که از این شرکت منتشر شده نشان می دهد OpenAI مجدداً گروه تحقیقاتی رباتیک خود را پس از ۳ سال راه‌اندازی کرده است.

اعضای توسعه دهنده ChatGPT طی مصاحبه با فوربز این اقدامات شرکت OpenAI را تایید کرد. تقریباً حدود ۴ سال پیش این شرکت پروژه خود در زمینه روش‌های استفاده از هوش مصنوعی برای آموزش ربات‌ها را متوقف کرده بود. گزارش‌های برخی رسانه‌ها نشان می‌دهد OpenAI مجدداً توسعه مجموعه‌ای از مدل‌های زبانی بزرگ چند وجهی برای استفاده در ربات‌ها را آغاز کرده است.

این شرکت پیش از این گروه تحقیقاتی رباتیک خود را منحل کرده بود. یچیچ زارمبا از اعضای توسعه دهنده چت بات در این شرکت در این مورد می‌گوید: با وجود اعتقاد کامل به رویکرد تیم رباتیک به نظر می‌رسد برخی از مولفه‌ها از دیدگاه هوش مصنوعی در این تیم کم بوده است. در زمانی که تیم رباتیک برای نخستین بار ایجاد شد تصور شده بود می‌توان با داده‌های خود تولید شده و یادگیری تقویتی پیش رفت.

طبق گزارشی که فوربز در این مورد منتشر کرده است OpenAI مجدداً اقدام به عضوگیری برای تیم رباتیک خود کرده است. همچنین این شرکت به دنبال یک مهندس رباتیک پژوهشگر بوده و افراد دارای مهارت در آموزش مدل‌های رباتیک چند وجهی را استخدام می‌کند. OpenAI به دنبال گزینه دارای تجربه و سابقه تحقیقاتی در زمینه توسعه برنامه‌های هوش مصنوعی است. این شرکت پیش از این سرمایه‌های اولیه برای توسعه یک ربات انسان نما با نام فیگور متعلق به شرکت فیگور AI را نیز جمع آوری کرده بود. این سرمایه‌گذاری نشان می‌دهد OpenAI به زمینه رباتیک نیز بسیار علاقمند است.

خروج از نسخه موبایل