قیمت پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۴ حدود ۳۰ درصد گران‌تر از نسل قبلی خواهد بود

یک منبع آگاه مدعی شده است قیمت اسنپدراگون ۸ نسل ۴ تا ۳۰ درصد بالاتر از نسل ۳ خواهد بود.

بازار داغ شایعات مدت هاست حول نسخه بعدی پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۴ کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ Soc و قیمت آن به راه افتاده است. یک منبع آگاه به نام یوگاش برار (Yogesh Brar) به تازگی اعلام کرده است تراشه جدید قیمتی بالاتر از مدل قبلی خود خواهد داشت. بنا به گزارشات قیمت چیپست جدید بین ۲۲۰ تا ۲۴۰ دلار خواهد بود که نشان می‌دهد نسبت به اسنپدراگون ۸ نسل ۳، حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت رخ داده است است. قرار است در نشست Snapdragon Summit اواخر سال جاری در اکتبر از اسنپدراگون۸ نسل ۴ به صورت رسمی رونمایی شود. با این حال انتظار می رود این چیپست در چندین مدل‌‎ در سال ۲۰۲۵ روانه بازار شود.

بنا به شایعات، کوالکام از فناوری ۳ نانومتری N3E شرکت TSMC در اسنپدراگون ۸ نسل ۴ استفاده خواهد کرد. ظاهراً قرار است در نسخه جدید هسته خود توسعه یافته Oryon جایگزین هسته ARM متعلق به اسنپدراگون ۸ نسل ۳ شود.به نظر می‌آید استفاده از هسته Oryon در نسخه جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۴ عامل اصلی قیمت بسیار بالا می‌باشد. نسل سوم تراشه اسنپدراگون ۸ در حال حاضر بین ۱۹۰ تا ۲۰۰ دلار قیمت دارد. پیش از این شایعه شده بود کوالکام در حال طراحی مجدد پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۴ با فرکانس ۴.۲۶ گیگاهرتز است. ظاهراً هدف از طراحی نسخه ارتقا یافته پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۴، مقابله با پردازنده‌های M4 / A18 / Pro اپل می‌باشد و همچنین ظاهرا مهر تاییدی بر شایعات مربوط به افزایش قیمت می‌باشد.

در حال حاضر هیچ بیانیه رسمی از سوی کوالکام در مورد کیفیت تغییرات احتمالی و قیمت تراشه نسل بعدی اسنپدراگون ۸ منتشر نشده است. با نزدیک شدن به رونمایی رسمی از پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۴ کوالکام، شاهد انتشار جزئیات بیشتر در مورد آن خواهیم بود.

خروج از نسخه موبایل