رونمایی اپل از سیستم عامل macOS Monterey

شرکت اپل در کنفرانس سالیانه خود از سیستم عامل جدید macOS Monterey برای کامپیوترها و لپ تاپ های اپل رونمایی کرد.

براساس این گزارش یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این سیستم‌ عامل Universal Control نام دارد که به کاربران اجازه می‌دهد برای کامپیوترهای مک و آیپد از یک کیبورد و ماوس مشترک استفاده کنند.

با استفاده از این قابلیت، کاربران می‌توانند آیپد و کامپیوتر مک را کنار یکدیگر قرار دهند و به راحتی نشانه‌گر ماوس را از مک به آیپد انتقال دهند. علاوه بر این، باید به مشخصه‌ کشیدن و رها کردن فایل‌های مختلف بین این گجت‌ها اشاره کنیم که می‌تواند در شرایط مختلف مثمر ثمر واقع شود.

در گزارش اپل آمده است که با سیستم عامل macOS Monterey می‌توانید ویدیو، فایل‌های صوتی، اسناد و دیگر فایل‌ها را به طور مستقیم با قابلیت ایرپلی از آیفون یا آیپد به مک منتقل کنید.

همچنین مشخصه‌ی Shortcuts که مختص آیپدها و آیفون‌ها بود، حالا راهی سیستم‌عامل macOS شده و به لطف آن قادر به خودکار کردن وظایف مختلفی خواهید بود.

تغییرات در مرورگر سافاری

در سیستم عامل جدید، مرورگر سافاری هم با تغییراتی همراه بوده است. سافاری سریع‌ترین مرورگر جهان است. این مرورگر ۱۷ ساعت قابلیت جستجوی مداوم دارد. در نسخه جدید سافاری می‌توان تب‌ها را گروه بندی کرد تا بتوان بهتر از آن‌ها استفاده کرد. این گروه‌ها را می‌توان بین دستگاه‌های مختلف به اشتراک گذاشت. این قابلیت‌های سافاری در مک آیپد و آیفون قابل دسترسی است.

شایان ذکر است، این اولین نسخه‌ی macOS محسوب می‌شود دارای چیپست M1 اپل است. اپل مدت‌ها قبل اعلام کرد که قصد دارد برای تمام کامپیوترهای خود تا سال آینده از چیپست‌های اختصاصی این شرکت استفاده کند. بنابراین به نظر می‌رسد macOS Monterey نقش مهمی در این دوران گذار خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، نسخه‌ی بتای مختص توسعه‌دهندگان این سیستم‌عامل منتشر شده ولی کاربران برای بهره‌گیری از بتای عمومی macOS Monterey باید تا ماه آینده صبر کنند.

خروج از نسخه موبایل