معرفی تمام قسمت های سی پنل

در ابتدا توسط وارد هاست سی پنل سایت خود شوید تا بتوانید کل قسمت های موجود در هاست سی پنل را مشاهده کنید و ما در این مقاله آموزش نحوه استفاده از همه قسمت های سی پنل را خدمت شما عزیزان توضیح می دهیم

سی پنل (cPanel) یک کنترل پنل مبتنی بر لینوکس است که شما می توانید با استفاده از آن وب هاستینگ خود را به راحتی مدیریت کنید. این سیستم مثل یک برنامه دسکتاپ کار می کند. سی پنل به شما کمک می کند تا به جای اجرای دستورات پیچیده، کارهایتان را از طریق یک داشبورد کاربر پسند انجام دهید و قسمت های سی پنل را دنبال کنید.

علاوه بر این، داشبورد سی پنل فایل های مختلف وب، MySQL، آمار، ردیابی داده ها و ویژگی های SEO را ارائه می دهد. به دلیل مزایای زیادی که دارد، جای تعجب نیست که سی پنل یکی از پر طرفدارترین کنترل پنل ها در بین توسعه دهندگان وب و شرکت های ارائه دهنده وب هاستینگ است.

سی پنل معمولاً با WHM (مدیر وب هاست) همراه می شود. هر دوی این مؤلفه ها با هم کار می کنند و هر کدام نقش های جداگانه ای دارند. Web Host Manager شرایط کنترل مدیریت سرور را فراهم می کند. علاوه بر تنظیمات سرور، WHM چندین اکانت ایجاد می کند و بیش از یک وب سایت را نیز مدیریت می کند.

پیشنهاد ما: آموزش سی پنل

معرفی تمام امکانات هاست سی پنل

خیلی خب در ابتدا توسط آموزش نحوه ورود به سی پنل وارد هاست سی پنل سایتتون بشین تا مطابق تصویر قادر باشید تمام قسمت های موجود در سی پنل رو مشاهده کنید.

حالا لطفا به سمته چپ سی پنل توجه کنید، داخل این قسمت ۴ آیکون مشاهده می کنید که هم اکنون به معرفی تموم اون ها میپردازیم.

پیشنهاد ما: ابزار های پیشرفته در سی پنل

بر روی آیکون home کلیک می کنیم تا مجددا به صفحه اصلی هاست سی پنل برگردونده بشیم، خیلی خب حالا اینجا یه تکس باکس بزرگ رو مشاهده می کنید که داخلش نوشته شده find functions quickly by typing here همواره اگه داخل این جعبه دستور مورد نظرتون رو جستجو کنید تمام ابزار های مرتبط با کاری که میخواین انجام بدین رو به شما نمایش میده، مثلا ما تو اینجا جستجو میکنیم domains و مطابق تصویر ابزار های مرتبط با دامنه رو مثل addon domain، subdomain و aliases رو نمایش میده.

خیلی خب حالا به قسمت اصلی آموزش رسیدیم و میخوایم کاربرد تمام ابزار های موجود داخل هاست سی پنل رو به شما معرفی کنیم.

  1. قسمت files مربوط میشه به تمام ابزار های مرتبط با مدیریت فایل های داخل هاست که به معرفی کاربرد تمام ابزار های این قسمت می پردازیم.

  1. قسمت databases مربوط میشه به تمام ابزار های مرتبط با مدیریت بانک اطلاعاتی های داخل هاست که به معرفی کاربرد تمام ابزار های این قسمت می پردازیم.

پیشنهاد ما:امنیت در سی پنل

  1. قسمت domains مربوط میشه به تمام ابزار های مدیریت و تنظیم دامنه های موجود بر روی هاست که به معرفی کاربرد تمام ابزار های این قسمت می پردازیم.

  1. قسمت email مربوط میشه به تمام ابزار های ارسال و دریافت ایمیل بر روی هاست که به معرفی کاربرد تمام ابزار های این قسمت می پردازیم.

  1. قسمت metrics مربوط میشه به تمام ابزار های اندازه گیری و آمار های بازدید سایت، که به معرفی کاربرد تمام ابزار های موجود در این قسمت می پردازیم.

  1. قسمت security مربوط میشه به تمام ابزار های حفاظتی و امنیتی داخل هاست که به معرفی کاربرد تمام ابزار های موجود در این قسمت می پردازیم.

  1. قسمت software مربوط میشه به نرم افزار ها و امکانان رفاهی هاست، که به معرفی کاربرد تمام ابزار های موجود در این قسمت می پردازیم.

  1. قسمت advances مربوط میشه به ابزار های حرفه ای و پیشرفته داخل هاست که به معرفی کاربرد تمام ابزار های موجود در این قسمت می پردازیم.
  1. قسمت preferences مربوط میشه به ابزاری های مهم جهت مدیریت تنظیمات اصلی هاست که به معرفی کاربرد تمام ابزار های موجود در این قسمت می پردازیم.

خروج از نسخه موبایل